Pod znakiem „Granicy Pustki” – Kalafina – Fairytale (Kara no Kyoukai)

knk0101

Nie miałam do tej pory okazji zaznajomić się z tytułem „Kara no Kyoukai”, aczkolwiek jeśli jest choć w połowie tak dobry jak jego oprawa muzyczna to z pewnością warto przyjrzeć się temu dziełu.

O „Kara no Kyoukai” nie wiem praktycznie nic, piosenkę którą chce wam teraz zaprezentować znalazłam przez przypadek, jednak zauroczyła mnie ona, a gdy zaczęłam ją tłumaczyć byłam zachwycona (nawet po moim marnym tłumaczeniu tekst pozostał zachwycający xD).

Download: Kalafina – Fairytale

Wyrażenie „Fairy tale” tłumaczyłam jako opowieść, gdyż słowo bajka jakoś mi nie wyglądało dobrze, a dosłowne tłumaczenie nie miało sensu, gdyż nie o sam fakt istnienia wróżek chodzi w tym utworze.

A teraz tłumaczenie (jak zwykle czekam na krytykę i propozycje zmian – tłumaczenie z wersji w języku angielskim):

Fairytale

Kodomo no koro ni oitekita
Yume wo omoidashita
Wakagusa iro no kanashimi wo
Hosoku amaku utau
my fairytaleNani mo owaru koto no nai
Eien wo shitteita
Mou dare mo kataranai
Futari no monogatariKISU wo hitotsu nokoshite
Kimi wa doko e yuku
Tomoshibi hitotsu daite
Mori ni kieteyuku
in the dark

Zutto tooku e aruiteku
Natsukashii omokage
Zutto tooku ga kimi no ie
Tadoritsuke wa shinai
your fairytale

Yume ni mita eien wa tozasareta mama de
Ayamachi wa fukaku kakusareta mama de
Kiete yuku kaerimichi
Kimi ga mou mienai
Sayonara

Kiri no mori wo nukete
Kimi wa doko e yuku
Hitotsu dake te wo futte
Asu e satteyuku

Kimi wo suki ni natte
Eien wa owaru
Ikiteyuku yorokobi to
Itami ga hajimaru
in the light

Opowieść…

Pozostałam w tyle, w mym dzieciństwie.
Pamiętam ten sen.
Śpiewałam melodyjnie, delikatnie,
a łąka wspaniałości pomalowała smutek
Moja opowieść…Wiedziałam, tam była wieczność.
Gdzie wszystko mogło nie mieć końca.
Tam nie ma nikogo,
kto powiedziałby więcej o naszej historii.Gdzie idziesz?
Odejdziesz zostawiając tylko jeden pocałunek.
Chwytając się światła,
Przepadniesz w ciemności lasu.

Pozostałość nostalgii,
która zawsze w końcu odchodzi.
A twój dom jest daleko
Mogę nigdy go nie sięgnąć.
Twoja opowieść…

Wieczność, którą widziałam we śnie,
resztka trzymająca się na uboczu
I błędy pozostają głęboko ukryte
Droga do domu zaczyna się zacierać.
Nie mogę cię więcej zobaczyć.
Żegnaj.

Dokąd zmierzasz?
Po przybyciu w mglisty las,
Wkrótce stracisz życie.
Jedynie machając w moim kierunku.

Gdy cię pokocham,
To będzie koniec wieczności.
Radość i trud życia rozpoczną się
w jasności.

I jeszcze oryginalny teledysk:

Komentarze 2 to “Pod znakiem „Granicy Pustki” – Kalafina – Fairytale (Kara no Kyoukai)”

  1. Witam, mnie mniej piosenka interesuje bo jpop-rock nie slucham na codzien lecz wole cos powiedziec do kara no kyoukai.
    Story mozna poczytac na wielu stronach, wiec nie bede za mocno wnikal. Ale Anime jest niesamowite, tylko potrzeba troche glowy do ogladania bo jest jednak bardzo skomplikowane a tymbardziej ze nie jest w naszym jezyku ojczystym. Aktualnie zotaly chyba 4/5 czesci z 7 wypuszczone, animacje i dzwieki sa we wszystkich czesciach zadziwiajace, widac wielka roznice miedzy zwykla seria wypuszczana co tydzien a seria wypuszczana na ekran kina. Jest tez tak jak by powiedziec „prostsza wersja” tego anime, nosi tytul Shingetsutan Tsukihime, i obydwa sa w sobie bardza podobne, a moze i nawet jakos powiazane. Moze i byc nawet i lepiej najpierw zobaczyc ST zanim sie zabierac do KnK, ale jak ty to zrobisz pozostawie tobie, polecam obydwa.

  2. Melisa Says:

    Najpierw mimo wszystko sięgnęłam po Kara no Kyoukai. Faktycznie po pierwszej części jestem zachwycona. Zobaczymy co będzie dalej, a po Shingetsutan Tsukihime też sięgnę tak szczerze to nawet kiedyś jeden czy dwa odcinki oglądałam, ale wówczas to anime mnie nie zafascynowało, ale wtedy młoda i głupia byłam (półtora roku temu xD) 😉 widać jednak zmądrzałam i wkrótce na pewno obejrzę oba tytuły 😉

Skomentuj

