„Bo dobra piosenka wcale nie musi być szybkim kawałkiem” ;) – Kanon Wakeshima – Suna no Oshiro (Vampire Knight Guilty)

vampireknightguiltyed

Czasem zdarza się utwór, który wstrząśnie co podatniejszym człowiekiem, ale ja nie jestem wcale podatna na wzruszenia i takie tam, a ta piosenka mnie poruszyła. Dlaczego? Cóż odpowiedź łatwa nie jest. Najprawdopodobniej chodzi o klimat, który tworzy. Jakoś tak Kanon Wakeshima potrafi zrobić wrażenie na słuchaczach i do tego ta wiolonczela 😉

Z ludźmi jest już tak, że jedni płaczą na takim „kochaj i tańcz”, a drugich nie wzruszy nawet najsmutniejsze zakończenie jakiegoś filmu. Jednak czasem ktoś znajdzie jakiś tytuł na pierwszy rzut oka nie wyróżniający się z tłumu i wzruszy się do łez. Jak z zakochaniem się, jedna osoba w ogóle cię nie wzrusza, druga na pozór nie wyróżniająca się niczym jest dla ciebie wszystkim (ja niestety nie ma takich doświadczeń, ale o dziwo zdaje się to trochę pojmować na swój sposób, choć miłości do końca nie da się pojąć xD). W każdym razie chodzi mi o to, że z muzyką jest tak samo 😉

Utwór „Suna no Oshiro” nie ma szczególnie ambitnego tekstu, ale jest on za to dość krótki (ulubieniec każdego tłumacza xD) większość uczuć i emocji w tej piosence jest wyrażane przez piękny śpiew i melodię, utwór raczej się wyróżnia i robi wrażenie (przynajmniej na mnie).

Download: Kanon Wakeshima – Suna no Oshiro

A teraz dość teorii przejdźmy wreszcie do tłumaczenia (z języka angielskiego, tak jak zawsze czekam na krytykę i ewentualne propozycje poprawek):

Suna no Oshiro

sotto nagareru
shiroi
kawaita kumo ga tooru
hairo no watashi wa
tada jitto kiete iku no wo
miteta

hoshi wo atsumete
tsukuru suna no oshiro ni
watashi no sasayaka na inori
koborete ochiru
sono ashimoto wo
machibuseta nami ga sarau

a world of darkness
a world of silence

kiekakaru inori
kaze ni aorare nagara
sore demo tomori tsuzukete
watashi ga ikudo mo motsure nagara
hieyuku te de
tsukuru suna no oshiro wo
machibuseta nami ga sarau

anata e

Zamek z piasku

Spokojnie płynąc…
Białe,
wyschłe chmury przelatują obok.
Szara ja
tylko patrzyłam jak znikają.
W skupieniu..

Na zamku z piasku, który zbudowałam
z zebranych gwiazd,
moja malutka modlitwa
upada.
Fale, które wylegiwały się czekając,
przemykają z dala od moich stóp

świat ciemności…
świat ciszy…

Chwila modlitwy, która wydaje się chcieć by to wkrótce przepadło
wachlowane przez wiatr.
Mimo wszystko kontynuuje oświetlanie tego,
podczas gdy zaprzepaszczałam to raz za razem.
Fale, które wylegiwały się czekając
na zamku z piasku, który zbudowałam
przy pomocy zmarzniętych dłoni.

dla ciebie…

A teraz bonusik:


– oryginalny teledysk  Kanon Wakeshima – Suna no Oshiro:

– Ending „Vampire Knight Guilty” (Kanon Wakeshima – Suna no Oshiro):

Komentarzy 7 to “„Bo dobra piosenka wcale nie musi być szybkim kawałkiem” ;) – Kanon Wakeshima – Suna no Oshiro (Vampire Knight Guilty)”

  1. zwiastun Says:

    Piosenka zaczyna się od słów „spokojnie płynąc”, ale ze spokojem wiele wspólnego nie ma 🙂 Dosyć poszarpane i trochę mroczne… Ciekawe, choć chyba nie zdołałem wejść na ‚ten’ poziom wzruszenia 😀

  2. Melisa Says:

    Nie chodzi nawet o sam fakt wzruszenia, a raczej proruszenia, piosenka potrafi wstrząsnąć człwiekiem i nie da się temu zaprzeczyć 😉

  3. zwiastun Says:

    o, nawet nie mam zamiaru 🙂 a o czym jest to anime z obrazka na górze?

  4. Alexandra Says:

    Hmm… Piosenka jest całkiem fajna, chociaż szczerze mówiąc za tym zespołem jakoś specjalnie nie przepadam. Tylko tego utworu czasem słucham, no i „Still doll” po prostu ubóstwiam. Ładnie przetłumaczyłaś tekst, czym trochę zachęciłaś mnie do obejrzenia tego anime. Mimo że za wampirami nie przepadam, to słyszałam już mnóstwo pochlebnych recenzji na jego temat i chyba w końcu się za nie wezmę ^^. Pozdrowionka.
    Alex

  5. To nie jest zespół, tylko jedna wokalistka:) Ja ją ubóstwiam, ale każdy ma prawo do własnego zdania. Na przykład nie znoszę, po prostu już nie mam siły słuchać piosenek z Polski, a inni przez Feela czy Dodę po nocach nie śpią. A to anime oglądałam i polecam. Wszystkie dwie serie. I wydaje mi się, że jest bardziej dla osób, które podchodzą do życia emocjonalnie. Bo takie osoby najlepiej to anime zrozumieją:)

  6. Kiryuuki_666 Says:

    Anime jest boska , piosenka również . Japońska muzyka jest piękna . A co do tłumaczenia tekstu … tłumaczyłaś tekst z Japońskiego , czy z angielskiego ? I uważam że warto obejrzeć obydwie serie tej boskiej anime ❤

Skomentuj

