„Życie spokojnie wypuszcza pąki” – Nana Mizuki – Hime Murasaki (Basilisk: Kouga Ninpou Chou)

No więc tak, szczerze powiedziawszy tego anime nigdy na oczy nie widziałam, a piosenkę znalazłam przy okazji szukania czegoś zupełnie innego, ale co tam. Co do tytułu czytałam jego nawet dosyć pochlebną recenzje i dodałam do moich nieco dalszych planów.

Czy jest ktoś kto nie zna uroczej i niezwykle utalentowanej Nany Mizuki? Jeśli tak niech się lepiej do tego nie przyznaje 😉

Wspaniała japońska piosenkarka i seiyuu, znana m.in. z takich ról jak Lydia Carlton (Hakushaku to Yousei), Utau Hoshina (Shugo Chara!), czy Moka Akashiya (Rosario to Vampire) – przy dwóch ostatnich tytułach odpowiadała także za ścieżkę dźwiękową, w większym lub mniejszym stopniu.

Nana Mizuki urodzła się 21 stycznia 1980 roku w mieście Niihama w prefekturze Ehime.

Zadebiutowała singlem „Omoi” i albumem ,,Supersonic Girl’

Utwór „Hime Murasaki” pochodzi z Singla Wild Eyes, który wyszedł w maju 2005 roku.

Z piosenką miałam jeden zasadniczy problem, mianowicie nie mogłam przetłumaczyć tytułu. Ponieważ więc nigdzie nie mogłam znaleźć tłumaczenia słowa Murasaki uznałam że jest to zapewne imię, nie jestem tego jednak w 100% pewna, ani też tego czy słowo hime nie ma innego tłumaczenia niż księżniczka, tak więc zostałam przy oryginalnym tytule, a gdybym miała jednak tłumaczyć chyba wyszłoby mi „Ksiezniczka Murasaki”, ale wątpię czy mam racje.

Download: Nana Mizuki – Hime Murasaki

A teraz tłumaczenie (jak zwykle z języka angielskiego, a ja czekam na ewentualne sugestie, propozycje poprawek etc.):

Hime Murasaki

yuugami ni sasameku anata no shirabe ni toketeku hiki yose au manazashi ni eien o kanjite shizuka ni mebuiteku inochi

haru no kaze ni harahara to maichiru omoi no tsuyu wa hoshi no meguri kuruoshiku dakimidashite kowareyuku boku no yume

toozakaru ashioto furueru se naka ni shimiyuku shikoku no ama no umi ni subete o nage sutete anata no shiawase wo negau

ai no kawa wa sae sae to kono mi wo furi ugokashite koe naki koe hibikaseru munashiki hibi kasaneteku amayo no tsuki

owarinaki arashi ni uchikudakarete hatetemo

haru no kaze ni harahara to maichiru omoi no tsuyu wa toki ni wasurareyou tomo iroasezu ni tsutau tada anata dake ni

Hime Murasaki

Rozpływam się w twojej melodii, którą szepczesz o zmroku.

Nasze spojrzenia przyciągnęły się nawzajem, a ja czuje wieczność.

Życie spokojnie wypuszcza pąki.

Mgła wspomnień drży wewnątrz wiosennego powiewu.Ogłupiająco niepokoi obracającą się planetę.

Niszczy marzenia o motylach.Odgłos oddalających się kroków, zagłębiających się w mojej rozchwianej woli.

Rzucam wszystko w strumień czarnej fali niebios.

I ciebie szczęście pragnę.

Rzeka miłości hałaśliwie niesie mnie ze sobą.

Znika bezgłośne echo głosu, poprzez puste dni

deszczowej, księżycowej nocy.

Bezpośrednio stłumiłam bezkresną nawałnicę.

Mgła wspomnień drży wewnątrz wiosennego powiewu.

Próbowałam zgubić się we mgle czasu, dlatego nie znikam,

to dosięgnie jedynie ciebie.

A teraz bonusik, czyli 1 ending anime, którego piosenką jest Hime Murasaki:

Jedna odpowiedź to “„Życie spokojnie wypuszcza pąki” – Nana Mizuki – Hime Murasaki (Basilisk: Kouga Ninpou Chou)”

  1. Alexandra Says:

    Uwielbiam tą piosenkę, chociaż tak jak ty znalazłam ją przez zupełny przypadek, a tego anime nigdy na oczy nie widziałam. Ale Nana Mizuki wszystkie piosenki ma cudne, więc ściągałam w ciemno. Tekst też miałam w planach kiedyś przetłumaczyć, ale widzę, że mnie wyprzedziłaś i całkiem ładnie ci to tłumaczenie wyszło. Wreszcie się dowiedziałam, o co w tym utworku chodzi, bo po tytule nigdy nie potrafiłam tego rozszyfrować. Pozdrawiam ^^
    Alex

Skomentuj

